Tuesday 18 January 2011

OF SONG AND I.

assalamulaikum semue :)

haa, dalam aku dok menyelongkar aku punye Hard Disk jap tadi, aku go thru la clip vids yang mane aku nak simpan , and yang mane aku nak humbankan dekat tong sampah :). *aku punye style, xleh tengok HD aku kaler merah..nak jugak kaler biru* dalam dok belek2 tuh, aku pun teringat pasai 1 klip video ni ha. rasa macam xnak ingat pun ade, nak tergelak pun ade. 
***----***
ceritenye macam ni je.. waktu study week last 2 semester , aku selalu jugak la poie IRC *perpustakaan la tapi name mesti mau gempaq..ayayaya* (aku ade post gambar IRC tue sebelum ni, cube carik kalo nak tengok, xpun search je IRC UTP) .
aku punye habit ni agak pelik la sikit , tapi xde la freak sampai orang nengok pun xnak masuk dekat, heeee. hari tue aku otw nak balik dari IRC ke Kolej Kediaman. jarak die xder la jauh tapi semput jugaklah kalo ko dok ulang alik.*bagus untuk mereka yang ingin besonam ye adik2*

on my way back to kolej kediaman, aku pun pasang ler lagu 'arab yang diberi tajuk 'farshi turaab' , xpakai earfon so kalo orang sebelah maybe boleh dengar la tapi xde la kuat mana pun. sedang2 je. so aku pun dengar tanpa memahami ape ke benda abang tue nyanyi *ceyh, abang? macam le ko kenal die* bunyi macam besst doe, aku memang enjoy gile dengar lagu tu. 


lepas itu aku pun mengorak langkah lagi, orakan *ade ke???* semakin laju, peluh jantan pun mule menampakkan diri, namun disebabkan lagu itu, semue kepenatan itu berlalu begitu sahaja, seperti bayu sejuk sepoi2 bahasa membawa semue kepenatan itu jauh entah ke mana tanpa hala tujuan..ouh! tanpa kusedari tiba2 terdengar satu suara dari belakang menyapa dengan sopan, 'Hey man! are you listening to arabic song??' *lebey kureng begitu la gamaknye die tanye* 'yes2' jawabku pendek tapi lengkap dengan seribu makna. mamat sebelah aku ni maybe dari sudan cenggitu, orang belah2 sana la x tanya pulak dari chad ke, mane ke. die tanya lagi 'by any chance, do u understand what's the meaning?', ecececec macam taw2 je yang aku xberapa nak paham bahasa ni, boleh plak ko tanye iye.

heee, maruah harus dijaga. so, aku pun cakap la. 'Not the entire song but still can catch up few words cuz i've learnt during high school'.senyum. die pun macam cakap ouh,macam hebat lah aku ni sebab jarang2 orang dengar lagu arab kalu..HAHAHA. kembang-kempis la derr hidungaku time, bangga sebab dapat tunjukkan Malaysia Boleh. HAHAHAH.

eden sangka panaih sampei ko potang, ropenye ujan di tongah hari. nak dijadikan ceghita, xnak jadik pun dah jadik dah...gua terjumpa lagu tue dekat u-tiub sekali dengan maksud die lagi..huaaa, ini yang best nih! download lah demi melunaskan keinginan yang bergejolak dan membuak2 nih! 98%, 99%....100%. pastue ade pop -up *ni download pakai IDM*. pastue aku klik pakai mouse yang ntah berapa hengget ntah *dah jadik arwah dah mouse tue..sila sedekahkan al fatihah untuk beliau* and dengar. 



*menghayati lagu sambil mulut cube mengikut tempo walaupun suara agak hancur si situ*
makin lame , makin xsodap ati bile dok nengokkan klip tue. mule2, bace lirik rase dah eh ape ke hea ni, munyik lagu macam syodappp, tapi maksud die heheheh xberapa nak Dap! (kependekan kata sodap). ghopenyew, itu lagu pasai kematian ye adik2. 


makanya, makanye
moh le kite pakat2 dengaq lagu tue na. aku nak meleleh ayor mate bile dok ingatkan bro arab tue negor aku. maybe die dah paham, mesti die kata 'bagusnye rakyat Malaysia... di mana2 sentiasa menginsafi diri mengingati mati...hoyeah!!!! hidup 1 malaysia !' 
*ape ni? ape ni?? lempang kang!!*

tapi benda tu bagus sebenarnye, sebab ye lah mati tu kita xtahu bila idok?? so, mengingati mati is the best thing that you could do. bila rasa nak buat jahat, ingat ada allah yang memerhati dan ingat mati tue insyaallah menghalang kita xbanyak pun sikit jadilah daripada melakukan kemungkaran *ceeeyh, tetibe hafez bertukar version kan??*
*this is another bright side of Pak Cik Mail's Son yerrrrr*

okay lah, moral of the storykorang pikio lah seniri-seniri ye.







3 comments:

AzyShakiLa said...

wah...berjela2 die membebel.. :)
tp ur song jad peneman tidurku..
so...congrate sbb bukn smue lagu layak utk bertahn sampai saye tertido..hihih :D

DanieL AdiE said...

Lagu Maher Zain akn didgr b4 tido...

Nik Hafez said...

Hi daniel, Hahahah baru bace komen ni ngehehehe. Ouh i used to but now im more into maksim hahahah