Wednesday 9 February 2011

Aset Lelaki, Antaranya Di Mana?

assalamualaikum semue :)
huiii, hari ni serius kentang wa cakap sama lu, hari ni memang perghhh torbaikkk lah, first time aku rasa penat nak mamp!!!
huuu, kul 9 pagi aku start, pukul 6 petang baru dapat rest. :) 
mata memang surrender dah, terpaksa tido walopon lepas asar. kalo tak memang malam ni, aku memang syahid awal lah, kalo tak pun pagi besok memang berjihad dekat bilik lah. huhuhu
okay aku nak cerite dekat korang lah, aku selalu memikirkan keadaan aku bila dah berumah tangga, harap2 panjang umoq la no. bukan sebab aku gatal ke ape ke ye adik2. aku just macam curious sikit jerrr. sikt jerrr~~..alah korang macam tak biasa.ceppodah! haha

antara perkara yang selalu bermain dekat fikiran aku :
1) isteri aku nanti chinese/malay ke?
2) orang kelantan /bukan kelantan ke?
3) macam mane nak kamceng dengan mentua & ipar duai?
4) nak tinggal dekat negeri mana?
5) isteri kerja apa?
6) anak2 ikut muka sape?
7) nak educate anak dekat sekolah chinese/kebangsaan ke?
8) nak suruh anak panggil abi/daddy/abah/ayah ke?
9) and banyak lagi lah! serwis. huuu~~ 
tapi aku sambil2 tue jugak aku amat concern pasal aku. cerghhh pentingkan diri sendiri nampak. bukan lah~~ ini soal lelaki lagi pun. 
pedia?
soklan yang selalu menerjah kotak fikiran aku adalah:
kalau dah lepas kawen nanti, perut aku maintain ke atau makin ke depan?
benda kechik je pun dak? huiii, tapi aku rasa tue adalah salah satu aset bagi kaum lelaki sebab though lepas kawen ko boleh maintain perut ko x boroi. aku pun tak tahu kenapa orang kata lepas kawen , tendency lelaki nak boroi amat lah tinggi. ini hanya pandangan aku lah. macam muka, serius aku dah fail. huhuhu. penampilan insyaallah bila dah kerja makin okay tapi kenapa aku memikirkan sangat pasai porut ni ha? sebab aku nampak ramai jugak lah bila dah 30 lebih, 40 lebih umoq, perut jadik cenggitu. kawan aku cakap, satu kebanggaan lah bagi lelaki yang dah berumah tangga dapat maintain kan perut. 
ada cara die nak maintain perut ni, iaitu kena exercise and jaga pemakanan lah. 
kalau nak natural memang x jadik lah. cuma aku harap lah , aku tergolong dalam golongan yang insyaallah boleh maintain :)
mungkin x nampak besau pun benda ni tapi apa salahnya kalau kita jaga penampilan kita sampai ke tuo dak? :) heee

No comments: