Friday 25 February 2011

Of Luck And Opportunities

assalamualaikum semua :)

hari ni jumaat dak? huiii ingat nak rehat2kan badan hujung2 minggu namun apakan daya eden, kojap laie gua haru poie kem pulakk. sabor je laa~
alhamdulillah rasa happy jugak kejap tadi walaupun hati tengah berat nak pergi kem. kem tue nama die kem Keindahan BersamaMu (KBM), compulsory to all first year civil engineering students PLUS (tang plus tue penting) dengan wakil dari UCITY. aku ade define ucity sebelum ni dak? harap semua dah tahu.wuwuwu.

tengah2 mengusha status gtalk buat kali terakhir sebelum meninggalkan UTP, tup2, mata laju menangkap satu offer yang memang macam pucuk dicita, ulam mendatang. haaaa, apenya benda tue?
ada kawan offer nak belajar photoshop !!!
perghhh, seribiss  memang aku sure gila takkan toleh ke belakang dah. gua terus PM dia dan mengofferkan diri nok belajo~~
aku dah berkurun nak belajar ni ha, and aku ada try sendiri2 tapi serius susah jugak la sebab aku tak tahu apa ke benda yang aku buat masa belajar sorang2. aku rasa nak tekan, aku tekan je.
kenapa aku cakap of luck and opportunity??

sebab mungkin tuah aku jugak sebab aku ada 5 tasks to be accomplished semester ni and 3 dah hampir berjaya. kire first steps dah diambil. lagi 2 by the end of semester baru tahu camana-camana.tapi tuah saja tak cukup dak? sebab tuah tue hanya sekadar tuah. faham kerrr? okay aku pun x faham sebebnarnya. hiya hiya hiya. tapi bagi aku opportunities yang penting, makna kata ada je chance , aku kena cepat2 grab, macam xnak tunggu lelame.
haa, tue lah sebenarnya nak kabo.

okay 5 tasks yang aku nak accomplish sem ni adalah :
1-Dean's list award - hujung sem baru tahu
2- kumpul 5 certs - dah cukup, maybe ada nak tambah lagi
3- Gred A untuk ETP personally and GOLD MEDAL bagi team ETP20 -hujung sem.
4- photoshop basic - akan belajar, baru dapat tutor. ini gwa happy gile seribiss
5- yang ni malu nak cakap la derr. i keep it as a secret. :)

yang ni bukan zam tau. ni target untuk sem ni. azam is totally different whereby some of them you may achieve it and can be measured while there might be some of them you can achieve it but cannot be seen by naked eyes.


1 comment:

Qarl said...

with full determination, passion & hardwork, for sure dpt achieve all your resolutions tu.

tp kdg2 blaja relax2 je. Qarl every sem lepas 3.5 gk

btw, Qarl promote your blog here;

http://mohdhaiqal.blogspot.com/2011/02/syukriya-part-1.html