Wednesday 16 March 2011

Anda tahu Retrograde Motion?


Assalamualaikum semue :)

okay sekarang kita perhatikan kepada gambar di atas, itu bukanlah karya masterpiece aku yang canggih menggunakan kaler LUNA yer mahupun photoshoppe ke ape ke. itu adalah gambar betapa hebatnya ombak tsunami jepong! membadai lautan dunia. kalau korang bukanlah seorang yang lemah geografi, korang boleh nampak yang paling hitam dan kaler ungu tue adalah asal tempat kejadian iaitu di Wilayah Sendai, hanya 320 kilometer dari timur laut Tokyo. So, no wonderlah kalau Airport Narita kena tutup separuh sebab dekat je kot and kalau korang tak fail geografi waktu PMR dolu2, haa, anda boleh tengok betapa maha hebat ciptaan Allah tue sampai tsunami tue boleh menziarahi Barack Obama (USA + Pulau Hawaii), Amerika Latin, Russia, Filipina, China and Indonesai. Malaysia selamat sebab Filipina je taw. Australia tak kena sebab Indonesia. 

Mesti korang terkejut kan apsal lak Indonesia kena, Malaysia and Singapore tak kena? so kire tsunami pilih lah mane negara dia nak melawat?
btw, jangan kecikkan pemikiran anda yer, yang kena tue mestilah bukan Jakarta, Bali ke Palembang ke, Lombok ke. yang kena tue yang dekat-dekat dengan negara Timor Leste, Papua New Guinea semue tue.
Orang kata, teknologi sekarang hanya di hujung jari dak? nak menunjukkan dunia tanpa sempadan. Btw, mother nature pun ada teknologi die jugak, Ombak tanpa sempadan.

Kesan daripada ombak tsunami jepun yang dikatakan paling buruk sejak 140 tahun. Bak kata mak aku, setiap kali apa yang berlaku mesti akn terjadi yang diistilahkan sebagai 'paling buruk sejak...'. contoh statement, banjir di Perlis dan Kedah hari tue dikatakan paling buruk dalam tempoh..., Letusan Gunung Merapi dikataka paling buruk sejak..., makna kata there is no improvement except to be worse and even worse days by days. 

Disebabkan tsunami hari tue, Kepulauan Honshu yang merupakan pulau utama jepong! dah beranjak daripada kedudukan asal dia sebanyak 2.4 meter dan jepong! sekarang sedang mengubah kedudukan die. Sumber adalah dari notes FB kawan. tapi aku sure die tak buat lawak pasal ni, itu sebab aku berani quote balik statement die, bukan macam UTPLeaks ye.perghhh. mampos ko apesss!
Ada yang mengaitkan tragedi sadis ini dengan retrograde Motion. Apakah itu?


Walaupun ianya diusulkan pada 1400 tahun yang lampau, tapi kenyataan menghampiri dan ada benar judak dak?. Bukanlah aku nak meramal apa-apa ke, mahupun berasa happy atau teruja sampai ke langit dengan penemuan pacik-pacik aku dulu ni. idok ler gamaknya. tapi sapelah kite sekali lagi ye adik-adik nak menyangkal kebenaran? nak kata kiamat takkan datang, uihhh ampa baik-baik na. benda itu for real and nobody has the right to deny it! 
Retrograde Motion tue adalah apabila Matahari terbit melanggari norma-norma asalnya in brieflah dan ketika itu Allah ada berfirman, bilakala matahari terbit dari sebelah Barat, maka tertutuplah pintu taubat. bila aku baca pasal ni, terbit rasa keinsafan taw dak. 
So nak tanya anda
 (sambil mommy  ibu jari sopan ditunjukkan kepada anda yang sedang baca blog ni dengan senyuman yang amat-amat mengghairahkan  manis)

Dah makan ke belum?
uihh bukan-bukan

Sudahkah anda bersedia wahai saudara/ri???
bersedia untuk apa.
tepuk dada tanyalah iman kita.


No comments: