Thursday 31 March 2011

Dunia Fantasi : Zaman Kanak-Kanak Yang Takkan Kembali

Assalamualaikum semue :)



whoa!
tetibe gwa rindukan balik pada zaman abad 20-an dulu. 
masa tahun 1997-2003
zaman tue memang zaman dunia yang hampir setiap hari zaman happy
pakai seluar teletubbies, tengok cerite dragon ball, ninja boys dekat Alam Ria Disney TV3 (ye ke channel tue? aku dah lupe), tengok Power Rangers apa lagi banyak lah!
tapi aku jugak suke tengok cerite Student Buddy (ni lebih kurang macam Big Bang Theory cerite cerite lawak omptuih), cerite Popular (Yang Pelakon Christopher Gorham dengan bininye sekali tue).
Pastue, pergi sekolah bawak beg beroda. omaigooood.
tapi darjah enam tak dah lar!
gile ekau nak bawak beg sebegitu, mengalah budak tadika kewwttt~
sambil tarik handle beg tue, berlari-lari gajah ke muka pintu kelas. 
whoa! menarik geyl!
hui hui hui

waktu dekat sekolah aku dah ada skill entrepreneurship taw bro!
aku bawak botol air masak yang penuh berisi air masak BOKAN aye payep yerr.
 (ade ke orang bawak botlo air kosong ke sekola? deng!)
pastue sapa nak minum kena charge 0.10 MYR.
lepas tue besok aku kasik balik sebab takut tuhan marah.sebab aku ingat tue mencuri hak orang.
HA HA HA HUI HUI HUI
baik kan aku?
hui hui hui

petang-petang, budak laki dekat kampung main ape je bro?
kitorang kalau free main polis santry tue, main lompat getah, baling bola dekat selipar tue, main nyorok-nyorok, main bola beracun, main dekcok (aku tak tahu term apa dalam bahasa melayu), dekcok ni macam ko baling serpihan apa-apa jelah, lepas tue dengan satu kaki ko lompat dari kotak ke kotak, pastue boleh beli rumah lah macam-macam derr, main layang-layang, lastik aku tak reti bro.
hui hui hui
banyak lah bro tak macam jaman sekarang, jaman IT katanya. semue nak ape je aku nak sebut x reti.
(cehh bajet tue la sangat ko apes)

tapi yang betul-betul melekat adalah 
MAIN GULI




kenapa aku ingat sangat main benda nih?
sebab die mengaplikasikan strategi berfikir, accuracy and you have to be precise.
aku main benda-benda ni for a reason bro!
ko jangan ingat aku main suka-suka jer. aku main permainan yang bercorak ilmiah lorh!
hui hui hui.
tampo kalu!

tapi aku pernah main benda ni dulu taw dengan kawan sebelah rumah.
masa aku main tue ada la dalam 3 orang. aku, die, adik die.
masa main tue, aku nak shoot guli die, tetibe entah application engineering mane entah aku pakai, due -due guli yakni guli die dengan adik die, aku shoot.
tapi die ni punya tak puas hati sebab juara kampung katakan (die wakil kampung aku untuk permainan guli di Sukan Komanwel 1996 btw), so marah la der. die deny habis-habisan
sampaikan aku bersumpah kowtt
and yang tak boleh blah
sebab dia tak nak mengaku kalah
aku cakap :
Hamek la hamek balik guli kau tuh!
Kita tengok dekat akhirat sape yang berada di pihak yang benar!
nanti Allah tayang balik kot!
lepas tue bersurai terus
hui hui hui
tapi syoknya jadik budak ni
pagi gaduh petang baik balik
malam gaduh, pagi baik balik
sebab ko tade sape dah nak main
hui hui hui
kawan aku tue dah jadi askar da pun, adik die pun :)

kenagan oh kenangan ^^

3 comments:

The Cat Hag said...

The first image is so cute, thanks for sharing. :)


xoxo,
Addie
The Cat Hag

Ahmad Faisal said...

kecik2 nk jd dewasa cpat2.
da besar bru nk kmbali ke zmn knk2 blik.
lumrah mnusia mmg camtu.. :)

tengs sbb igtkn blik zmn knk2 ak dlu! :)

Nik Hafez said...

the cat hag, hehe u're most welcome :)
faisal, wahh aku xperasan lak ko ade blog.haha. tue arr, adat manusia :)))