Tuesday 15 March 2011

gwa sedih bro!

assalamualaikum semue :)

huhuhu, hari nie aku kian take care dengan perkembangan dunie. cerghhhh, ayat ko memang poyo bro!
sebab?
selain aku concern pasal kes-kes palestin dan israel yang sekarang menggiatkan lagi pembukaan penempatan hareeem dye tue dekat Nablus, aku jugak agak terpanar dengan keadaan pacik-pacik, macik-macik aku dekat korea Jepong! huuu, sedih bro sebab tsunami-tsunami nie ye lah dak benda yang allah buat , tak boleh nak kata tidak lah. benda kalau allah kata nak jadik, maka jadik jugak lah. setakat yang aku baca semalam, kalau tak silap dah lebih 13 000 yang terkorban. lepas tue agak sentap jugak lah dengan berita harian sebab kerana ketidakpekaan media cetak tue, sampai dah memalukan Malaysia sebagai bangsa Asia, dan juagk meluluhkan hati mereka yang concern pasal keadaan ni. Bro, nak buat lawak tengok tempatlah. ni bukan main-main kot derr. Lain kali jangan buat lagi eh. kalau buat lagi, aku sekeh kepala sorang-sorang. yosh!
aku ada search dekat youtube pasai tsunami dekat jepong ni, memanglah tak sehebat tsnami yang membadai Acheh tapi itulah, still ada yang nyawanya melayang. takpelah berbalik kepada takdir, ajal maut ni allah je yang tentukan. kita ni just tunggu masa dan buat persiapan je. bila allah panggil pulang, enggan tak enggan (ada ke ayat cenggini???), kena ikut arahan lah dak? cuma kalau boleh cara kite kembali balik pulang jumpa tuhan nak dalam keadaan yang husnul khatimah lah atau orang kata sebaik-baik pengakhiran. huuuu, hari ni aku buat part time sebagai ustaz ye bro!

tapi dalam keadaan jepong yang tengah darurat due to natural disaster ni, minda atau pemikiran rakyat mereka memang perghhh tip top ah bro! nak cari dekat malaysia macam ni rasanya nak wat satu team futsal pun susah. culture and ethics yang amat-amat aku respect. sebab tue lah aku respect budaya diorang bro!
ni antara gamber-gamberr yang menunjukkan minda kelas pertama mereka. berdisiplin habis!


No comments: