Saturday, March 26, 2011

Kisah Lame, Kenangan Lalu : Bunian

Assalamualaikum semue :)

[By Zara]
Heyya, penat baru balik meeting, otw balik bilik tadi gwa nampak dua batang pokok dekat dengan kolej kediaman gwa bro. sekali pandang macam pintu gerbang, tiba-tiba ingatan gwa teringat akan impian lama, waktu zaman belum akil baligh dulu kala.

impian apakah bro?
1.ingin memasuki alam bunian
2. menjadi orang bunian

HAHAHA.
memang cita-cita aku pelik bro.
aku siap berdoa dowh biar dapat masuk alam bunian. perghhh
entah kenapa aku boleh tersesat jauh sampai ke situ.
satu sebab, penangan buku MASTIKA.
dulu kan banyak kisah-kisah budak ghaib masuk alam bunian katanya.
bila setiap malam jumaat, famili dia letak tepung and nampak kesan tapak kaki anak dia balik.
so nampak macam menarik ah time tue.
gila ah ko apesss!
satu lagi sebab kisah thailand. aku tengok time kechik-kechik dulu
yang sorang awek ni ha, dia orang bunian datang ke dunia nyata.
pastue bercintan-cintun dengan lelaki yang x bunian. entah apa konfliknya sampai depa terpaksa berpisah
dan lelaki tue hantar padang lapang yang ada dua batang pokok yang nampak seolah-olah pintu gerbang.
bila pompuan lalu antara dua batang poko tue, die terus jadik bunian balik
hahaha

itu ah pasai bro, gwa tengok pokok tadi terus teringat.
bukan barang sekali atau dua, tetapi selalu jugak la
cuma tak terpokio nak kongsi dekat ampa :)


No comments: