Friday 18 March 2011

Korang Pernah Tak Terfikir Satu Benda Yang Korang Lansung Tak Terfikir Walaupun Sudah Memikirkannya?

assalamualaikum semue :)


[By T.O.K]


sepertinya aku semakin ke laut nampaknya.
saudara/ri fahamkah akan persoalan yang diutarakan oleh gwa?
macam ni bro
ko pernah tak derr terfikir satu persoalan yang mana susah untuk ko rungkaikan?
aku sebelum-sebelum ni tak pernah terfikir cuma dulu aku selalu terfikir dan sampai sekarang aku tak tahu lagi.
satu persoalan yang original daripada aku :
kenapa kita eja BUSY tapi sebutannya BIZI bukan BAZI?
tapi itu takdelah sehebat mana.
yang ni di-initiatekan oleh team leader Engineering Team Project aku, Anis Izzuddin dan sampai sekarang aku macam kadang-kadang terfikir jugak macam mana nak rungkaikan perkara ni.
apanya bro? ko ni da la cakap sensorang pastue  melalut pulakkkkk

okay case study:
macam mane nak explain kan dekat orang yang kelainan upaya yang cacat penglihatan tentang warna???
makna kata macam mana ko nak explain attributes warna tue,
sedangkan si dia memang tak pernah melihat.
macam ko nak cakap merah macam darah ke, merah macam hati ke, biru macam UMNO  laut, hijau macam rumput. macam mana ko nak describekan?

benda tue apart menghidupkan neuron-neuron aku untuk berfikir, ia jugak memang menginsafkan. serwis gwa cakap bro. rasa ah betapa nikmatnya ada mata, dapat tengok segala benda.


[By TOK]



No comments: