Friday 18 March 2011

My Deepest Condolence To Japanese :(

assalamualaikum semue :)

Lagi berita mengenai Jepong!
semalam kawan aku ada tanya aku
'Bro, ko taw ke perkembangan terbaru pasal jepun?'
sebab kelmarin waktu aku dengan 4,5 orang lagi budak laki kosmet aku pergi ke sport complex untuk menonton ye, bukan bermain. menonton perlawanan sengit antara civil engineering department dengan kos-kos lain untuk squasy (betul ke aku eja ni), denah beach volley. kami sempat berborak-borak mengenai benda-benda ilmiah (inilah gaya lelaki, masa diisi dengan benda berfaedah ngeh 3X)
so, sambil mata dan mulut terkumat-kamit membaca jampi serapah untuk kalahkan pihak lawan. okayh, kami semue bukan bomoh anda jangan bimbang!

so berbicara pasal jepong! dan tsunami. ada yang kata ini adalah tanda kiamat, ada yang marah dekat berita harian dengan karikatur budushnye tue.Panggg! (penampar tawar satu), 
dan ada yang marah dekat Kak Ros (First Lady of Malaysia,FLOM). entahlah aku macam kadang-kadang nak je cakap kat depa ni, engko tak kena batang hidong ko, tak kena dekat anak bini ko, mak ayah ko. memang senang lah cakap itu ini. cuba sekali kena, mau tak meraung. benda ni memang lah ada salah silap manusia tapi kejadian alam sape boleh duga? bile aku dengar yangFLOM ulas macam- macam yang agak mengarut dekat jepong! tue. aku nak je cakap habis malaysia ni haiibat sangat kerrr? dengar kaat nak paki green technology nak wat nuclear reactor bagai, boleh2 tapi apa kate bro ko baiki dulu siling putrajaya yang bcoq tue! perghh tade politician yang bace blog aku kan? kang mamposs aku. ngeee.

bukan lah xde sikap patriotik tapi cube anda letak sedikit rasa empathy!
 feel it bro, feel it!
heee, tiba-tiba rasa panas. aku tutup dulu entri ni. aku bukak yang baru. plan nak update berita tapi dah jadik sesi melepaskan rasa amarah. dah panjang da pun.

No comments: