Wednesday 30 March 2011

Perkara Yang Sewonok Untuk Dilakukan Mase Tinggal Di Asrama/Kolej Kediaman - 1

Assalamualaikum semue :)


First sekali, sewonok tue bukan salah eja ye. memandangkan sekarang Bahasa Melayu sedang giat mengalami fasa perubahan, so aku nak emphasize lah sikit  pasal ni.
 Kata terbitan baru macam owang, sowy,apa lagi gittew, apew lagi banyak orang dok pakai.Yosh!
cehh, aku guwau je bwo!
hahaah, okay aku gurau je eh. serwis. aku respect semua orang regardless of those words. 
okay tetiba rase na bercerita jadik anak bujang yang tinggal dekat asrama ni. 
korang pun pernah jugak tinggal dekat asrama dak?
tak kesah lah time skolah tadika dulu ke, wadehel! sekolah menengah lah, time dekat matriks ke, universiti ke. mane2 lah bro!
okay bro, gwa nak kabo shekett pasal benda yang gwa buat dolu2 mase time umor masih belasan. huuu, waktu aku umo 19 nak masuk 20. gwa emo kot HAHAHA. Ye lahh bro, dah tade dah ayat belas dekat belakang tue ha. bile orang tanya je dulu 

case 1 : zaman belasan tahun
orang : umo berapa dik?
aku: 19!!! (semangat cakap kuat2 nak tunjuk aku ni mude). kalau perempuan apatah lagi dak? ngee

case 2 : zaman puluhan
orang : umo berapa ya?
aku: ermm, 19 tahun 11 bulan 31 hari.takpun, 19 lebih-lebih sikit. hahha
 perghhhh, btw aku tak pernah buat. itu hanya rekaan semata2.

okay waktu zaman sekolah dulu yang aku selalu enjoy.

1. Makan Maggie Beramai-Ramai Hujung Minggu
Kadang2 makan yang separuh masak je sebab water heater lansung tak panas! Lepas tue kena take turn lagiii, dengan air yangmacam keluar taknak keluar tue lagiiiii. memang ko nak isi mangkoq ko tue, boleh tawaf satu asrama dulu baru penuh air separa panas tue dalam mangkoq!. okay aku tipu sikit di ditu
pastue kalau ada perisa yang berbeza, masing-masing nak try rasa . Macam lah tak pernah jumpe! huhuhu

2.Basuh Baju
Hahaha, enjoy ke?
enjoy jugak ah bro Aku betul-betul belajar basuh baju dekat sekolah menengah lah. Tambahan pulakk,
Boleh lah build muscle. exercise tamabahan malam-malam lah katakan.
turun ramai-ramai, bawak radio portable, sambil tonyoh baju, sambil layan lagu.
Lagu nasyid pulakkm tue. ahahaha.
kira okaylah! 


aku rase tue je kot masa sekolah. HAHAHA. maaflah bro, kehidupan di asrama sekolah lansung tidak berwarna-warni!
serwis
ko nak surf tenet, memang hareeeem takkan dapat lah, berita2 dekat TV memang tade punye. TV pun ada 1je dekat TV Room, pastue dengan ramai2 yang nak tekan channel tue channel ni lagi. pastue before boleh tengok tue, kena adjust wayar tue ke atas, senget ke kanan sikit, kadang hitam putih. huhu.birokrasi betol! perghh, banyak pulak ko kutuk dak apes! dolu2 tak de pulak nak komplen . ngeeee!
dolu2, aku kalau betul2 nak tahu pasal dunia ke apa2 je lah.
kelas prep 3.30 petang dak?
aku pukul 3.00 dah turun ke kelas, masuk kelas, kena usha semue laci meja budak-budak kelasmit aku dolu. sebab memang nak dapatkan surat kaba ni memang ko kena berebut bro! Susah dia tahap gaban! macam treasure hunt gamanya.
 cerghhh, u see the hardship sebab nak tahu perkembangan semasa.
bila dah dapat, nanti akan kedengaran lah suara.

suara 1 : Pez, After!
suara 2: Eh, aku dulu lah!
suara 3: Pez, lepas ko sape eh? 
aku: Donat (ni kawan aku)
suara 3: Donatttttt! After (after tue kependekan kata book after you)

ha, begitulah sampailah besoknya.
aku kalau dah malas nak berebut, aku bace lambat sehari. sebab kadang2 depa sorok memang takkan jumpa bro!
satu lagi bila ko jenis yang teliti gila, kalau boleh semue benda nak bace, iklan2 semua ko redah, nanti adalah suara2 bunian

suara bunian: Lambat lagi kee~~
orang lain pun nak bace jugak~~~ 

sangat merdu, rasa nak tampo laju-laju. hahaha, tarak ah bro. stendet lah tue
1 newspaper shared by 30 over students.

kalau ko betul sangap nak tengok TV, hujung minggu bolehlah tengok TV dekat kantin sekolah tue pun sampai pukul 10 jerrr.
lepas tue, memang jangan nak mimpi nak tengok channel kesukaan ko sorang, ini memang kena ikut kesukaan ramaiii. kadang2 tengok channel siam jerr sebab nak tekan dia punya butang tue maha tinggi bro! (TV tue tergantung dekat dinding bahagian atas). so head bang lah dengan lagu-lagu siam.hahaha

tapi bila dah 9 tahun (2003-2011) jarang bertempek dekat TV, kalau tak jumpe TV pun dah rasa okay je bro!
untuk yang universiti aku update satgi na!


2 comments:

Farhana. said...

superb like this entry..haha
sebijik mcm suasna cls gwa bro kt sekolah..

Nik Hafez said...

HAHAH, realiti budak asrama!