Thursday 31 March 2011

Perkara Yang Sewonok Untuk Dilakukan Mase Tinggal Di Asrama/Kolej Kediaman - 2

Assalamualaikum semua :)


kalau entri sebelum ni aku dok hingaq pasai perkara yang gwa rasa best time sekolah dolu2 kang?
ni gwa nak kabo mase jaman universiti. mase dekat universiti ni ping kalau jaman awal-awal tak best jugak sebab bile je malam, tade benda nak buat. sebab yo lah dak, awal-awal ko tak kenal apa apa event lagi dekat UTP ni, duduk dekat village tinggalan USM. huuuu.
jaman 2009 lah best after aku masuk new village. BTW, students UTP tak tinggal dekat rumah sewa luar universiti.Kitorang disediakan tempat penginapan macam ni :





yang kaler biru tue village aku. btw village tue a.k.a Residential College bro. nak panggil kampung pun boleh! aku tarak kisah.

perkara yang besh!
1. Bulan Puasa
bila je bulan puasa, kitorang akn tong-tong duit among hausmit beli beras, beli ayam, beli alat masak-masak and gula garam kicap sardin rempah. hah hamik ekau, semua benda aku tulih! bila petang je, semua pakat-pakat kerah tenaga masak. tapi nampak la hydrogen bonding antara hausmit tue kuat, btw hausmit tu kosmit aku jugak. hehehe.
paling best, nak makan ape je cakap! hah cakap!
resipi jangan risau. internet ada!
kitorang masak2 campak2 je, bukak laptop search resipi ikut lebih kurang siap!
tapi fina dia..huiiii
Dappp!!!
(kalau x syodapp ping kena makang huhu sebab dah masak da pun)
btw, sapa nak cari calon suami mithali, aku ada dekat sini. hahah
aku pandai masak!
paling expert masak air!

2. Tengok movie secara berjemaah
ini movie clean ye adik2. hahaha
korang kenal Kak Limah?
hokay cerite die bagi kebanyakan orang superb best. aku pun hari tue tumpang sekaki tengok cerite ni. walaupong! at last aku syahid. tak tahulah gwa tak ngam dengan kak limah ni. maybe sebab dia chanteqqq sangat kowt~
huhu
Hi kak limah!


and banyak lagi ah. soon right after graduating next year. Ni antara perkara2 yang akan aku rindu kott. bile ko dah besau2 nanti. tade dah kot mase nak lepak2 syahdu macam ni. nak bersidai-sidai dekat umah kawan. masing2 dah ade keja, reunion jarang-jarang. kehidupan masing2. Bila dah kawen, beranak-pinak makin lah susah dak?
So, masa yang ada ni.
Utilise it to the fullest lah bro!
Appreciate ur friends.
perghhh,sorry terbagi iklan.
lari daripada tajuk
aku dah blur sebenanrnya ni.
ngeee

2 comments:

Farhana. said...

best baca post yg nii .haha
rindu jugak time duk asrama dulu ( during my time at secndary school ) ..

Nik Hafez said...

kan farhana, it was a memory! semue orang rasa memang same :)