Sunday 6 March 2011

say these magic words - 'I am sorry' & 'Thank you'

assalamualaikem semua :)
selamat pagi!

hari baru rasanya hari ni sebab semangat rasa macam baru jeh :)
so? so takde pape
huhu
tadi aku ade godek-godek blog sorang mamat nih, femes lah dalam kalangan bloggers.
die ada cerita pasal those magic words kat atas tue. amat setuju dengan pandangan dia yang menyentuh pasal tatasusila. sebenarnya, aku terbaca kawan punya status dekat FB pun ada yang ingatkan pasal ni. that's a very good reminder untuk aku jugak sebab aku sebelum ni pun amalkan cakap 'thank you' sampaikan kadang-kadang naik pelik jadiknya. somehow, that symbolises my courtesy and myself i guess. *boleh muntah if needed*
 
dua perkataan dekat atas tu memang ada power die bro. sumpah!, serius kentang aku cakap.
even bile temperature ko naik mendadak, marah bagai nak rak. bila someone cakap 'i am soooo sorrryyyyy~', itu dah cukup untuk meredakan sedikit nafsu amarah tue dak? dan apatah lagi bila orang bantu kite, kadang-kadang kita tak nampak sangat contribution dia tapi kita tahu dia ada menyumbang mengikut keupayaan dia
*teringat pesanan SV ETP aku, pesan dia - the tasks may not be equal but should be fair enough*
bila kita ucap 'thank you', itu dah cukup meng-happykan die. samalah dengan aku, bile macam tolong orang pun (yes i know when you're helping people, jangan mengharapkan balasan) dan aku memang tak perlukan pujian melangit ke ape ke, sebab it's my pleasure. tapi bila ade orang cakap 'btw,thank you taw sebab tolong' itu dah macam huhuhu, happy semerbak rasanya *happy semerbak???*. why? it shows your gratitude towards those people who lend their hands to you :)


p/s: let's spread good things, encourage wise and discourage unwise in our everyday lives! woha!

No comments: