Monday 14 March 2011

semangat tue macam mane bagi aku?

P/S: Gambar ni pun penginspirekan aku jugak dowh, sebab gaya tenang dan bersahaja dia.

assalamualaikum semue :)

ha, aku nak cerite sikit macam mane kadang-kadang aku boleh diinspire and macam mana aku mengistilahkan semangat.
biasalah kita hidup ni mana ade setiap hari nak happy je dak? paling kurang memang korang akan rasa stress lah, penat lah, nak marah je rasa, nak apa lagi, penyepak terajang side kick orang. semue benda lah yang negatip sonang ceghite bro! sebab? sebab mood maybe dispoil oleh mereka-mereka yang telah diciptakan untuk memusnahkan semangat orang.huhu, tade lah memang semue orang buat salah kot, salah cakap, salah mase bertempuk tampar and banyak lagi lah. so kena terima lah yang kita memang tidak akan stay motivated all the time in our entire life sebab kalau anda cakap begitu, maka ko memang tipu tahap dasar beb! perghh, marah plak orang x stress. hahaha. bukan tak percayalah, kureengg porcayo shekeetttt jerr.

 Motivasi tue macam vitamin lah bagi aku. benda yang tak permanent, bersifat temporary. taknak takpe, tapi kalau nak kena cari. kadang-kadang bile dah semangat habis tue, aku kadang-kadang berharap gile dowh, mest cakap macam, ouh pehelis! biarlah semangat macam ni selalu. macam tue lah gamaknya. hu (3 kali)


macam aku lah kalau aku takde feel motivated,

1. first sekali aku cuba google gambar-gambar macam
 'be independent', 'be yourself','high achievers', 'world of colors' and ada lagi lah.
 yang tue yang aku selalu google image lah. tak tahu kenapa, bila aku tengok gambar-gambar yang macam tue, aku rasa lega and aku kena 'masukkan' diri aku dalam gambar tue, macam berkhayal lah senang cerita. haa, pastue macam tue je semangat datang. serius. takpun aku akan google, macam 'all about korea', 'japan'. sebab? aku memang adore dua negara negara ni sebab orang nya, culturenye, ekonomi and entah lah bro, tetibe aku rasa dekat je dengan diorang sebab aku boleh ikutlah cara diorang.

2.kedua, aku kemas meja dan katil aku.
ini memang aku jaga. sebab kalau tak memang nak menulis ke, nak membaca ke, nak tengok movie ke. aku tak selesa.

3.dengar lagu
takde yang specific sangat lagu. aku main redah je lagu korea + lagu dari Suzie McNeil-believe tue.
lagu tue memang boost semangat bro. gwa tak tipu!

4.mesej kawan yang boleh bagi semangat
ni adalah sorang tapi aku macam segan dah, asyik2 aku je dok penuhkan inbox dia, maka ni adalah last choice yang aku pilih, kire darurat tahap dasar baru lah aku carik dia. 

No comments: