Thursday 24 March 2011

Yang Tue Kita Eja Sebagai Bodoh Namanya. Okay B.O.D.O.H.

Assalamualaikum semue :)

[By : Google Image]


Malam-malam ni, menyirap pulak aku. bukan ape bro. aku tadi bukak la kejap FB sebab kan sekarang semua alumni sekolah-sekolah dok kalut cerita pasai result SPM yang baru keluar. 
Satu benda baru belajar, SASER dah bertukar nama. Sekolah Menengah Sains Tuanku Munawar ke ape ntah, tapi aku tahulah itu Yang dipertuan Negeri Sembilan paling latest kalau x silap.
Okay abaikan pasal tu dulu bro.

Ni ha, ada orang buat kerja bodoh memang serius bodoh tak bertempat gamaknya.
Mengisi waktu senggang dengan mencari maut dengan cara ?
 ingin mencabut nyawa sendiri.

weyh, ko ingat ko boleh hidup 4,5 enam belas kali ke mak henchik???
nak pulak berlaku dekat KB Mall.
 Sedar lah sikit tue je tempat anak-anak muda nak hang out hujung minggu. 
Kang tak pasai-pasai berhantu gara-gara ko.
okay itu bukan persoalan dia.
persyaittonkan dulu benda tue. 

 Yang aku nak marah sangat tue, kenapa la rajin sangat nak carik maut
memang kalau dah rasa down gile.
 Sana, pergi bace quran, semayang banyak-banyak sikit!
ko ingat ko bunuh diri tue selesai ke masalah?!
mati tue banyak lagi dalam kubur nak tanggung. bukan selamat pong!
dah tue mati bunuh diri tue apa hukum dia?!
pastue terlepas ke beban kita?!
bijak sangatkah tindakan kita tu?!

Aku memang hareeem marah gila-gilaan, bukan sebab dia memalukan Kelantan ke, Tok Guru Nik Aziz ke ape ke
yang tue sekali lagi. 
persyaittonkan.
yang aku marah sebab akal dia pendek memang bodoh tahap dasar.
sekali lagi kepada sesiapa yang ada berhajat ingin membunuh diri
pertama sekali.
istighfar lah banyak-banyak. 
dunia ni berat macam mana sekalipun ujian.
kan kita ada Allah, carik lah Dia.
Allah dah pesan lama dah
yang bila maut datang menjengah maka, tade peluang untuk kita melengah-lengahkan atau mengawalkan barang sesaat.

so yang ko excited nak mati awal belum malaikat datang jemput tu pasaipa?!
okayh!
semoga allah maafkan aku sebab memang aku marah nak mati ni!
semoga allah selamatkan akidah aku dan sentiasa berada dalam landasan yang benar.
mati dalam husnul khatimah.
berakhir dengan sebaik-baik pengakhiran.
insyaallah.

2 comments:

alwani diyana said...

AKU LIKE!!!

Nik Hafez said...

whoooh, baru perasan ade orang komen.hahaha