Tuesday 24 May 2011

ACCEPT DIFFERENCES.

Assalamualaikum semue :)


Just a reminder to me. have you ever seen a perfect people? The answer is surely Never right? 
A nearly perfect people is a lot but a totally perfect person is none. 
kenapa tetibe bercakap pasal kesempurnaan der? haha
tade pe, saje je teringatkan kisah2 lame aku.

pernah lah aku mengalami masalah susah untuk memahami percakapan lecturer2  aku yang foreigner.
 Aku x kutuk dowh, aku just ikhlas nak bagitahu.
 So, instead perjalanan proses pengajaran dan pembelajaran tue should be laju, aku agak left out sikit sebab nak kena proses dulu the words spoken by some of them. Tapi xdela sampai fail subjek tue sebab ketinggalan dalam memahami subjek tue dalam kelas. Mak aihhh, teruk betul kalau cenggtu.
Tapi macam ko x enjoy la kan?

sampaikan ada sorang lecturer tu, aku ingat sampai sekarang. 
waktu die explain budak macam mahu tak mahu nak dengar.
 Ni macam public lecture bukan yang kelas punye. yang dicompulsorykan waktu tengah malam kadang2, petang2. so macam diwajibkan secara paksa bersahaja. so ada yang suke, ada yang x suke.
 so depa dok bersembang ja la dekat belakang.
tapi lecturer tue tanya, kenapa bising, nada baik jee. x marah pun.

'Is it because you don't understand my accents?'

aku, first sekali dengar terus aku tengok muke die. 
Tiba2 rasa kesian bhai, nampak sangat dia tahu dia ada macam problem sikit lah in giving speech tapi dari apa dia cakap tue, aku dapat agak yang die dah try untuk kasik semue orang faham.
so kadang2 kita kena accept differences among kita. aku pun tade terer mane pun speaking2 ni.
Bau budu lagi. Haha. So, basically sekarang aku macam xkisah dah pun, ko komplen banyak2 at last die jugak yang ngajornye. so, the best way is, kite je la yang ikut rentak dia. :)


No comments: