Monday 23 May 2011

Difficult ? YES. Impossible? NO.

Assalamualaikum semue :)

[Difficult? Yes. Impossible? No]
okay hari ni aku nak bercerite sikit pasal kisah lame la jugak ni, bulan lepas. memandangkan aku dah 3rd year, so hidup agak sesat barat sikit mencari placement untuk intern. gwa tengah buat ape pun, terkadang kotak minda seperti diusik, tangkal hati bagai disentuh dengan persoalan, ke mana hala tuju aku untuk intern ni. ceeee, as usual. ayat mesti flowery. TT

so, semester lepas aku rasa xdela sibuk sangat study, timing die chanteq dah pun. cume disebabkan ada bnyak projek dan event yang aku sendiri carik. maka the life was a hectic a bit but still tolerable lah kot. cume aku pernah ingat la bro, dah aku pukul 1 pagi, 2 pagi aku masih lagi entah ke mana x balik bilik sebab settle tue settle ni. pernah jugakla berminggu2 aku terpaksa bangun awal subuh, and lepas subuh terus start buat homework. sebab malam memang xsempat habis bro. uhuk2. btw, bukan la nak kata aku sebelum ni lambat subuh ke hape. ko paham la kan? tetibe suara aku yang dok menaip ni bertukar serius.
HAHA

tapi all in all, aku xernah kisah pun sebab aku dah janji dulu, priority aku belah mane2 pun memang study. so aku xpernah nak merungut ke kenapa aku diciptakan oleh ALLAH untuk kena bangun awal pagi, stay up sampai 4,5 pagi sebab aku nak cakap pun x reti. die memang pahit la nak kena stay up sampai ko lembik, pastue bangun besok eye bag ko memang puffed macam belon tapi bile ko kenang balik die macam kenangan pahit campur manis2 sikit.

tapi aku dapat rasakan la, semue orang dah feel benda ni kan? so ini bukan perkara ajaib pun sebenarnya tapi bagi aku, it's a bit miracle ah bro. sebab aku kalau nak ikut kudrat, kalo dekat rumah pukul 10 PM tue aku dah padam dah. Pernah sem lepas gwa a bit give in to the fate lah kot, as time passes by, i'm a bit weary and from time to time it's getting worse sampai gwa cakap dekat diri gwa follow the  flow ja pez, kata hati kecil. ko sekarang macam humanic robot. aku penat pun, aku buat je keja event, study. aku compalint2 pun, at last kalau kata assignment kena hantar besok, text speech kena hantar besok, tentatif kena hantar besok, Besok jugak la ko kena hantar. so, hati mengomel manja tapi tangan kena siapkan jugak. memang x elok ye adik2 sebab untuk aku maintain stamina satu hari, bayangkan sebelah pagi sahaja gwa sudah hirup 3 cup of coffee and 1 cup of tea. and super marvellous memang haibattt. ko memang jadik hantu sampai ke malam.

tapi kalau sesape bace entry ni, aku bukan orang rajin ye. ini dah memang lumrah students btw. aku rasa ini semue orang dah lalui benda ni dengan mekanisme yang berbza2. Pernah dekat sekolah aku dulu, ada master studies aku ni kami sekelas, die x tido satu hari penuh. dia masuk kelas memang stay macam patung dekat dalam tokong tue, x bercakap xbagi respons. bile kitorang tanya, die cakap tubuh letih sebab 1 whole day x tido sebab study. aku kalau diberi peluang, erm heeee xpelah kot. aku pakai cara lain ngeee

tapi konklusinye gwa nak cakap
was it difficult for you before fez?? 
Veryyyyyyyy YESS
was it impossible after all???
Noooooooo

sebab you may push yourself beyond ur limit tapi gwa nasihatkan lah, sometimes ada cara better lagi yang anda boleh buat. make a good time management, perhaps it will ease you a bit. tapi aku ni pemalas sikit bab2 time management. kena belajar ni.heheh
kite, kalau nak boleh saje buat apa2 yang kite nak. sometimes orang nak ada catalyst or driving factor baru die laju. so, masing2 ada cara masing2 tapi all in all benda susah dekat dunia ni ada solusi die cume the way you counterback sometimes would be tough for you but after all, you just can do it. Have faith to God and may He grants you guts to face all this worldly matters. ngeee

chow!


No comments: