Friday 27 May 2011

ONE TICKED AWAY.

Assalamualaikum semue :)


It is a friday morning. kelas tade, sebab lecturer is away, ada hal. Tapi aku ada kerja event kejap lagi.
bercerite pasal cepatnye masa berlalu. Aku perasan mule2 perasaan cenggni datang, yes it was happened before. masa aku tingkatan 3, PMR. dari hari ke hari aku rase cepat gile bhai masa berlalu. waktu form 1 ngan form 2, aku rasa jauh gile perjalanan aku nak habiskan sesi persekolahan till form 5. 
Tapi percayalah once u have accustomed to a place, you feel enjoy with it.
 Ko rasa sekejap gileee 5 tahun tue, and soon you just gonna miss it.
upper form lagi lah, denag 10 subjek and dengan kerja tak putus2, btw aku dekat sekolah berasrama penuh, so bonding dengan kawan2 lagi kuat. So, kire sibuklah. it was a daily routine till 2007.
Aku ingat lagi selepas paper BIOLOGY yang x berapa best tue (selamat dapat A1 gak hahha), aku demam. So, orang lain tengah nangis sebab farewell kan. aku cakap sabar jap sebab aku nak kemas buku2. Hahaha. Tapi satu yang aku agak menyesal time tue, sebab kan parents semue dah datang nak ambik bawak balik rumah right after last paper. So, macam x sempat nak jumpa semua orang lah. That was one thing that i regret the most because i coudn't bid farewell in a proper manner.

Pernah aku naik kereta dengan cikgu Add Math aku tahun lepas, kitorang pergi attend majlis kesyukuran kawan. Dalam kereta, aku borak2 dengan dia. Die dok bersembang pasal kawan2 universiti dia. Lame x jumpa, kadang2 jumpe dekat seminar, jumpa dekat kursus, macam tu la. 
coincidentally.
dia cakap lah, adat hidup ni memang macam ni. Kawan sekolah, lain. Kawan universiti, lain. 
Kita pergi tempat baru, we make new friends.
Kawan tu ada yang datang, ada yang pergi.
Tapi aku harapkan kawan aku di FARIS PETRA & UTP
selalu melekat di hati.

Perpisahan tu ada dekat mana2 ja, aku redha sebab itu lumrah yang Allah buat.
 Tali kaset yang panjang pun ada penghujung dia, so samalah dengan kita
sebab yang mengADAkan perpisahan tue adalah Pertemuan.

sorry ar bro aku macam touching2 sikit, ada reason aku buat entri ni

No comments: