Monday 23 May 2011

Name Pun Kehidupan Dak?

Assalamualaikum semue :)


Jam dah menunjukkan pukul 7.42 am kan? tapi kelas aku start pukul 2 petang btw. HAHA. So i have an ample time to update my blogspot. Okay, memandangkan kalo korang tengok enty aku, bulan APRIL was zero. kenapa aku pakai past tense? sebab it was ago. have happened and it won't return back to you. teringat cuti semester yang habis semalam, mase dekat rumah dok ngajor adik2 aku pasal beza past/present/partcipile tense. lepas tue kena revise balik pendidikan agamai islam, geografi, sejarah, mathematics selamat bukan science hehe balik. Demi adik2, abang pun sanggup je ler. kate belajar sekolah SBP, masuk UTP lagi. tapi tanya soalan form 2, form 3 senyapppp je. mane boleh bro! maruah tue derr. so, gwa pun study laa, mane ko nak ingat benda2 cenggitu after 7 years you've left them all. tapi kalau bace balik, dapat je trigger sebab geografi, math, sejarah, bi tue macam faveret subjek gak la. just nak bagitahu kenangna lame la, ngeee Geog dengan Sejarah dari form 1 sampai form 5, gwa xpernah dapat B bro. ngee. masuk upper form gwa baru leh tambah BI ngan Modern Math and PAI. paling hancur BIO la. okay2 cerite lame2. HAHA. Tarik balik.

okay bulan APRIL was a zero entry month. Sebab status "it's complicated" aku time tue lah. hectic kemain dowh! kalau boleh aku nak buang je bulan APRIL dalam kalendar tue ke laut. biar xde bulan april. orang pandai bercakap. lol! kalau xde bulan 4, gwa memang mude sentiasa la der, sebab birthday gwa bulan 4. okay lawak hambar sekejap.

Nak tanya korang pernah x dalam hidup korang happy memanjang? xde kan? even orang kaya pun kalau nak ikut kalau harta dah berjuta2, pun masih ada masalah. aku ada terbace kata2 seseorang even raja pun nampak megah dekat luar istana dia, tapi istana tue macam neraka dunie. tak tahulah camane neraka die tue. tapi if i will be given a chance to be someone, first sekali aku tolak jauh2 jadik raja. tak kenal sape buat ape gak. connection and social networking was a privilege for me derr. so nak katanya hidup ni ada masa pasang surutnya. kadang2 ko happy, kadang2 nak nangis pun ade due to certain hardships that you might face. hardship yang kau nak tekankan dekat sini adalah bukan hardship kite budak UTP hujung bulan. Scholar dah kering, maggie memang hot stuff ah dekat UTP ni. wow! main kasar bang? ngee. bukanlah itu kesusahan secara berjemaah. ko lapar, aku pun lapar jugak.ngeee. meh aku nak kabo kat ang, a very hard truth. Kebenaran tue ada yang pahit. Pahit kopi ko bole tambah gula, pahit hidup ko akan ingat sampai ke tua. and die memang sometimes berguna sebab it will act as an alarm to remind you that not to do those mistakes again.

So, aku nak ucap thanks dekat sape aku tak tahu sebenanrnye ni. erm, first sekali dekat ALLAH la terutamanya, pastue dekat pihak UTP jugak sebab bagi cuti. Tapi cuti tue kalau kasi panjang sikit aku lagi berterimeeee kasih. 10 hari punggung pun x panas lagi dekat rumah pacik. tapi hehehe 10 hari pun okay la jugakkk kalau nak compare dari tade langsung. Sebab, cuti tue macam treatment untuk aku muhasabah balik pasal kekecewaan aku last semester. i do value holidays sebab mase pendek dengan family pastue ada mase gak untuk aku rewind balik pasal kejadian2 di UTP ni. btw korang jangan fikir pelik2 ye pasal kejadian2, maksud2 aku perkara2 yang aku lalui dekat utp lah may it be in term of studies or co-Q lah. so, macam luka2 hati tue cureable lah balik. tapi waktu aku belajar Malaysian Studies last sem, teringat dekat phrase ni and die memang betul pun. tapi ni bukan sebijik2 la aku extract dari buku text tue. tapi intipatinya cenggggni arr.

Peristiwa pahit meninggalkan parut yang dalam, dan it's not impossible for them to bleed again.
mintak2 luke lame x berdarah merah lagi. kalo kaler putih,pink, hijo aku boleh terime. :)
okay chow.
entry a bit panjang sebab nak lepaskan gian :)

No comments: