Sunday 11 December 2011

PERLU TUNGGU SEMPURNA BARU BOLEH BERI NASIHAT?

ASSALAMUALAIKUM WBT :)

THE OLDER THE WISER.
Sepatutnya begitulah resam hidup yang betul. And I myself hoping for me to be that way as well. Kadang2 terfikir jugak kita, dah besar macam ni tapi peningkatan dari segi apa pun tak berapa nak improve. Masih di takuk tu jugak. Runsing tahu. Pernah saya tengok kawan saya share some nice quotes mengingatkan kita tentang agama, tentang benda2 baik dekat FB, adalah si polan ni cakap dekat FB ni ramai yang nak jadi alim2 FB (--"
Astaghfirullah. Kenapa boleh sampai ke situ? It's a way far better than dari orang yang duk menunjukkan benda yang x elok dekat FB kan? Bukan begitu? Hehe.


 An optimist says the glass is half full, a pessimist says the glass is half empty. 
It's the way you see it.
Kadang2 kita nak remindkan benda yang terang2 salah pun masalah tahu. Cakap sempurnakan diri dulu baru betulkan orang lain. Agreed. Tapi kalau begitu berapa ramai yang mampu? sedangkan kita manusia tak sepi dari kesalahan. Almost everyday we do something wrong, either you realise it or not. For me, tak perlu tunggu you betul2 perfect baru boleh tegur2. Sedangkan pada saya you remindkan orang at the same time you remindkan yourself as well. Perhaps today you remind people on this matters, then perhaps the other persons remind you as well about the things that you've overlooked. Begitu lebih manis bukan?
Bukannya bila buat status baik2 dekat FB, mula nak bagi title yang bukan2 lah. 
Daripada share gambar2 pelik dan status yang bukan2, lebih baik share benda yang berfaedah. For at least you gunakan FB yang kira feveret orang zaman sekarang ni kepada benda elok, orang bace orang amal, orang bace orang tersedar dan insaf. You dah laburkan saham baik you untuk akhirat. 




No comments: