Friday 18 November 2011

EXPERIMENTING LIFE.

Salam alaik to my bros and sistas.
Alhamdulillah just came back from having dinner with the other housemates outside. Petang tadi after solat jumaat sempat pergi beli barang rumah sekejap dekat Mesra Mall. Many thanks to Allah-lah sebab still giving me chance to bagi makan dekat diri ni walaupun aku ni absolutely not a good person, yet He still gives reminder for me not to forget that living in this temporary world, you better do good deed as much as you can. A bit astray perhaps. Maybe those sentence aku je yang faham. Huhu.


Back to the topic asal. Living in Kerteh is still new for me. So much to treasure here. Kadang-kadang you can't really tell any people there by looking at their appearance or looking sebab nampak macam pakcik biasa2 je, tapi rupa-rupanya senior engineer. Tengok muda lagi ingatkan budak sekolah tapi engineer. Ha cenggitu lah. Even kalau dekat kedai2 makan tu pun most of them orang oil and gas. Dah tempat dia kan, nak buat macam mana. Talking about experimenting life, I just nak ulas sebab I'm still new to Kerteh ni. Kadang2 makan dekat luar ni buat aku cuak jugak sebab I don't even know which kedai is economical for us lah. I'm telling you this because semua orang tahu yang kos sara hidup di area Paka and Kerteh is the highest at Terengganu. Orang minyak semua kat situ, mestilah orang berniaga nak kaut untung. Ni bukan saja nak mereka-reka cerita. I get the news before I come here and when I am here, people keep on telling the same thing. And, adalah jugak pernah kena. It's okay, kena sekali next time takyah datang lagi.

So, as for now we're doing experiment makan dahulu kedai mana2. If reasonable, then perhaps next time kami datang lagi. If not, perhaps itulah yang terakhir kali. In money wise,you have to be well-planned. Don't make it too free-flow. Tak sampai akhir bulan dah kering. Orang makan gaji ni, planning wise should be tip top la. 

No comments: